Zaloguj się

  • Bankowość Internetowa
  • Kartosfera

Jak dbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy?

Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa.

X NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł.

X Nie instaluj oprogramowania i nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.

Czytaj dalej

Bezpieczeństwo Blik - nie daj się okraść

 BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy.

Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.

Na czym polega oszustwo na BLIK?

Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.

Czytaj dalej

CERT Polska - Rekomendacje w związku ze zwiększonym zagrożeniem

Rekomendacje w związku ze zwiększonym zagrożeniem w cyberprzestrzeni wywołanym sytuacją na Ukrainie

Każdy z nas codziennie jest narażony na zagrożenia w cyberprzestrzeni, ale są momenty, gdy czujność trzeba jeszcze dodatkowo wzmocnić. W związku z obecną sytuacją na Ukrainie oraz ogłoszeniem stopnia alarmowego CHARLIE-CRP, przygotowaliśmy rekomendacje dla obywateli i firm, których wdrożenie uważamy za konieczne. Jeśli do tej pory Twoja firma nie testowała nigdy procedury przywracania kopii zapasowych, to jest to właściwy moment na zrobienie tego.

Czytaj dalej

Polski sektor bankowy działa bez zakłóceń

UKNF: polski sektor bankowy działa bez zakłóceń; nie dajcie się nabrać na fake newsy

Polski sektor bankowy działa bez zakłóceń i realizuje wszystkie swoje funkcje wobec klientów - poinformował Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w mediach społecznościowych.

UKNF zapewnia, że nie ma w planach wprowadzać żadnych limitów na wypłaty gotówki. To reakcja na plotki, które pojawiły się ostatnio.

Czytaj dalej

VOICE PHISHING - CZYLI OSZUSTWO NA TELEFON

BĄDŹ CZUJNY - NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ !!! 

VOICE PHISHING - CZYLI OSZUSTWO Z WYKORZYSTANIEM POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO

Vishing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufne dane. Połączenie z nieznanego numeru od razu w zbudziło by nasze podejrzenia,
niestety atakujący także o tym wiedzą, dlatego też wykorzystują metody spoofingu, czyli podszywania się pod np. Infolinię Banku

Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele...

Uwaga – Fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki!

Uwaga – Fałszywe połączenia telefoniczne przestępców podszywających się pod banki!
Komunikat – ostrzeżenie – Komendy Głównej Policji, FinCERT.pl – BCC ZBP i Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji z dnia 15 listopada 2021 r.

 W ostatnich miesiącach częstym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę klientów banków jest wykorzystanie telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która jest przekonywana, że rozmawia z pracownikiem banku lub inną osobą godną zaufania (np. policjantem).

Jest to rodzaj phishingu, nazywany vishingiem.

Czytaj dalej

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Dalsze informacje Ok Odrzuć